Subskrybuj: Posty | Komentarze

Sprzedajesz w Internecie? Przeczytaj!

Sprzedajesz w Internecie? Przeczytaj!

Zakupy w Internecie można dzisiaj nazwać chlebem powszednim. W sieci kupujemy odzież, obuwie, sprzęt elektroniczny, a nawet żywność. Sprawia to, że rośnie również liczba sklepów internetowych, które muszą konkurować ze sobą o pozyskanie klienta. W sieci promować można się na różne sposoby – od delikatnej reklamy opartej na rekomendacjach, aż po agresywne kampanie mailingowe czy bannerowe. Jednak świadomość konsumenta wzrasta i nie wystarczy chwytliwe hasło reklamowe, by wszedł on do naszego sklepu i od razu dokonał zakupu.

Przy tworzeniu sklepu i planowaniu strategii jego działalności, warto pamiętać o kilku czynnikach, które mogą przechylić preferencje niezdecydowanego klienta na naszą korzyść. Aspekty te wydają się błahe, jednak jeżeli weźmiemy pod uwagę skalę, z jaką sprzedaje się w sieci, to mogą one przynieść wymierne korzyści.

Użyteczność

Fajnie, kiedy nasz sklep internetowy wygląda ładnie, zachwyca grafiką i ciekawymi efektami. Jednak przerost formy nad treścią nie wyjdzie nam na dobre. Web Designerzy mają to do siebie, że często brakuje im wiedzy dotyczącej łatwości użycia, przez co sklepy wyglądają fantastycznie, ale korzystanie z ich zasobów jest trudne.

Nierzadko zdarza się, że tzw. karty produktowe czy wręcz strona stworzone są w taki sposób, że utrudniają przejście do koszyka czy innych podstron danego sklepu internetowego. Co więcej, masa „upiększaczy” dość mocno obciąża serwer, przez co strona może ładować się bardzo wolno, co w ostateczności prowadzi do irytacji klienta. A pamiętajmy, że za mocniejszy serwer będziemy musieli słono zapłacić.

Promuj się

Stworzenie sklepu internetowego to dopiero początek. Trzeba bowiem dotrzeć do klientów, a na to jest kilka sposobów. Jednak nie ma tutaj unikalnego rozwiązania. Niektóre metody będą skuteczne w danej branży, zaś
w innej już nie. Pamiętajmy, że ważnym krokiem jest określenie grupy docelowej dla naszych produktów i skierowanie kampanii promocyjnych właśnie do nich. A czy będą to działania SEO, linki sponsorowane, mailing bądź marketing szeptany – musisz zdecydować sam (lub z pomocą specjalistów).

Obniżaj koszty przesyłek

Jeszcze przed uruchomieniem sprzedaży, warto zadbać o korzystne ceny przesyłek kurierskich. O ile
w przypadku tradycyjnej poczty raczej ciężko uzyskać indywidualne warunki, to firmy kurierskie chętnie się na to zgodzą. Są na to dwa sposoby.

Pierwszy z nich to zgłoszenie się bezpośrednio do firmy kurierskiej. Jednak to sprawdzi się tylko w przypadku naprawdę dużej liczby przesyłek. Drugim rozwiązaniem, które lepiej sprawdzi się w przypadku małych i średnich sklepów internetowych jest broker kurierski. Tutaj uzyskujemy ciekawe ceny już od pierwszej wysłanej paczki. Co więcej, nawiązanie regularnej współpracy zaowocuje jeszcze lepszymi cenami.

Dzięki temu możesz znacząco obniżyć koszty wysyłki, a tym samym przyciągnąć klienta, który waha się pomiędzy Twoim sklepem, a konkurencją. Co więcej, dzięki niższej cenie przesyłki łatwiej osiągnąć pułap opłacalności zamówień w przypadku oferowania darmowej wysyłki. To kolejny trick, który pozwoli Ci zebrać większą ilość klientów.

Jednym z wiodących brokerów, który może zaoferować Ci ciekawe ceny jest Packlink.pl – odwiedź tę stronę
i wysyłaj taniej!