Subskrybuj: Posty | Komentarze

5 zasad, które pomogą Ci utrzymać porządek w biurze

5 zasad, które pomogą Ci utrzymać porządek w biurze

Jesteś właścicielem biura i irytuje Cię ciągły nieład, panujący w pomieszczeniach? Pracownicy nie chcą przykładać się do sprzątania, Ty nie chcesz zatrudniać dodatkowej osoby, odpowiedzialnej za utrzymanie czystości, a wizerunek firmy cierpi, bo wszędzie panuje bałagan? Oto kilka praktycznych rad, które pomogą Ci zapanować nad chaosem i które sprawią, że w Twoim biurze będzie zawsze czysto!

1. Ustal z pracownikami ich obowiązki

Nie ma nic gorszego, niż sytuacja, w której nikt nie wie, co tak właściwie należy do jego obowiązków. Jeśli pracownik nie otrzyma na piśmie powiadomienia, że jest odpowiedzialny za utrzymanie porządku na swoim biurku, z pewnością nie będzie przywiązywać uwagi do sytuacji, panującej na stanowisku pracy. Warto już na wstępie ustalić z podwładnymi, że w zakres ich obowiązków wchodzi codzienne sprzątanie własnego biurka (np. porządkowanie dokumentów, wyrzucanie śmieci, ścieranie kurzu z blatu, czyszczenie monitora). Dodatkowo, należy uściślić, w jaki sposób będą realizowane dyżury w sprzątaniu miejsc wspólnych, użytkowanych przez wszystkich, takich jak biurowa kuchnia, sala obrad, hol czy toaleta.

2. Zainwestuj w odpowiednie sprzęty

Jeśli w firmie brakuje mopów, środków czystości i szczotki do zamiatania podłogi, nikt nie będzie się wysilać, by przynieść te rzeczy z domu. Zainwestuj w profesjonalne urządzenia czyszczące, które znajdziesz na stronie http://www.numatic-haerson.pl/urzadzenia-czyszczace/ Zwróć uwagę na to, by dobrać je odpowiednio do użytkowanych powierzchni, rodzaju pokrycia podłóg, częstotliwości sprzątania. W mniejszych biurach wystarczą wózki do sprzątania, profesjonalne mopy i środki czyszczące. Na dużych powierzchniach o zróżnicowanych powierzchniach do mycia, mogą być potrzebne bardziej zaawansowane urządzenia czyszczące, np. polerki do podłóg, czy samojezdne maszyny czyszczące.

3. Przeznacz czas na sprzątanie

Niestety, ale jeśli każesz swoim pracownikom zostawać w pracy po godzinach, by sprzątali biuro, żaden z nich nie będzie się przykładał do tego obowiązku – każdy będzie chciał jak najszybciej zakończyć pracę i udać się do domu. Ustal zasadę, że osoba, która w danym tygodniu pełni dyżur przy sprzątaniu powierzchni wspólnych, przeznacza na to np. ostatnią godzinę pracy w ciągu dnia. Pozostałym pracownikom wyznacz około 15-20 minut na codzienne porządki stanowiska pracy, tuż przed wyjściem do domu.

4. Zainwestuj w dobre środki czyszczące

Jeśli będziesz oszczędzać na płynie do podłóg, mleczku do czyszczenia armatury i piankach do usuwania brudu z klawiatury, szybko przekonasz się, że sprzątanie nie przynosi pożądanych rezultatów. Nie dość, że źle dobrane środki mogą uszkodzić delikatne nawierzchnie, to jeszcze w wielu miejscach dostrzeżesz nieestetycznie wyglądające smugi i plamy. Lepiej od razu zainwestować w profesjonalne środki czyszczące, które pomogą pielęgnować różne powierzchnie, a dodatkowo sprawią, że prace porządkowe będzie można wykonywać o wiele rzadziej. Warto dodać, że zwykłe środki lepszej jakości są bardziej wydajne – może kosztują więcej, ale i wystarczają na dłużej.

5. Wszystkie przyrządy do sprzątania muszą mieć swoje stałe miejsce

Rozpoczynanie prac porządkowych od poszukiwania mopa, ścierki i płynu do podłóg jest irytujące i niepotrzebnie zabiera czas. Ustal zasadę, że wszelkie znajdujące się w biurze profesjonalne urządzenia czyszczące i akcesoria do sprzątania mają swoje stałe miejsce, np. w jakimś składziku. Niech każdy, po przeprowadzeniu prac porządkowych, odnosi sprzęty na miejsce. Jeśli chcesz wyrobić w pracownikach odruch bieżącego sprzątania po sobie, ułatw im dostęp do odpowiednich materiałów – na kuchennym blacie postaw rolkę ręczników papierowych, a przed drzwiami do biura ułóż wycieraczkę do butów.

Poszukujesz profesjonalnych urządzeń czyszczących, które pomogą Ci utrzymać porządek w biurze? Znajdziesz je na stronie http://www.numatic-haerson.pl/